Veteránosságok

Igen. Engem is megkörnyékezett az internetes napló áspiskígyója. Harapása után, az amúgy is mámoros létből ébredve egy csontszínű klaviatúra bámult rám. Gyere és gépelj, gyere, gyere!!! Hívogatott. Nem álltam ellent, így most elkezdem...Miről fog szólni? Veterán járművekről, aktualitásokról, érdekességekről. Legalábbis remélem. Terveim szerint ha nem is hetente, de rendszeresen igyekszem friss hírekkel vagy észrevételekkel bőviteni. Tisztelettel ajánlom minden veteránbuzinak és nem veteránbuzinak!

Friss topikok

  • skodriga: Ja és persze köszönöm az autót és a gratulációt! (2009.09.16. 20:55) Guminyomás és kerékdőlés
  • skodriga: @igor2: Aláírom, aláírom. Nem nagyon hallottam panaszt ezekre a vasakra. (2009.05.12. 00:41) Polgári szolgálatos
  • skodriga: Hellóbelló! Az kérlek szépen nem más, mint a sebességváltó karja. Még kézzel kapcsolták a fokozato... (2009.03.27. 07:19) Nem dobozforma
  • prokee: Jóóóvan, jó helyre került :) Azokról a 613-asokról lehet többet tudni ? (2008.12.23. 15:59) Minőségi változások
  • skodriga: Köszönöm a szép szavakat, ez nemcsak nekem, hanem az előző tulajnak is szól, aki ilyen állapotban ... (2008.08.19. 21:11) Zöld forgalmi, karbantartás-szakkör

Linkblog

Nem dobozforma

2009.02.18. 19:09 skodriga

 

Az eredeti tervrajzok alapján restaurálták azt a BMW R7-es motorkerékpárt, amely egy láda mélyéről került elő nemrégiben. A kétkerekű 1934-ben készült Alfred Böning tervei alapján. A német márka számos technikai újítást hajtott végre ezen a modellen, szakítva a korabeli motorépítő hagyományokkal. Elsőként a nem mindennapi formán akad meg a szem: a váz szépen ívelt, végigfut a kormánytól egészen a hátsó tengelyig, a lemezborítás míves kanyarulatai szinte minden főegységet eltakarnak, minimálisra csökkentve ezzel a légellenállást. 
Az erőforrás egy 800 köbcentiméteres, kéthengeres boxer, amelynek főtengelyét egy darabból munkálták meg, égéstere félgömb alakú, így a henger és a hengerfej közé nem kellett tömítést használni. A kipufogót a mai motorkerékpárokhoz hasonlóan a géptest alatt vezették el. A teleszkópos első villa is ezen a konstrukción jelent meg először. Mindezek ellenére soha nem gyártották sorozatban. Egyrészt a túl magas költségek miatt, másrészt a közelgő háború fosztotta meg a motorozni vágyókat ettől a géptől. Arra viszont jó volt, hogy szemléltesse a bajorok technikai fölényét. Jelenleg a BMW múzeumában tekinthető meg a forradalminak számító jármű.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://oldtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr39951364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Princeman 2009.03.26. 23:24:14

Hahó!
Az a bot a tank felett az micsoda? Ami végén kis gömb van? Szivesen végigrobognék vele az országon...:)
Unokatesó :)

skodriga 2009.03.27. 07:19:57

Hellóbelló!
Az kérlek szépen nem más, mint a sebességváltó karja. Még kézzel kapcsolták a fokozatokat ezen a motoron.
Unokatesó:)
süti beállítások módosítása