Veteránosságok

Igen. Engem is megkörnyékezett az internetes napló áspiskígyója. Harapása után, az amúgy is mámoros létből ébredve egy csontszínű klaviatúra bámult rám. Gyere és gépelj, gyere, gyere!!! Hívogatott. Nem álltam ellent, így most elkezdem...Miről fog szólni? Veterán járművekről, aktualitásokról, érdekességekről. Legalábbis remélem. Terveim szerint ha nem is hetente, de rendszeresen igyekszem friss hírekkel vagy észrevételekkel bőviteni. Tisztelettel ajánlom minden veteránbuzinak és nem veteránbuzinak!

Friss topikok

  • skodriga: Ja és persze köszönöm az autót és a gratulációt! (2009.09.16. 20:55) Guminyomás és kerékdőlés
  • skodriga: @igor2: Aláírom, aláírom. Nem nagyon hallottam panaszt ezekre a vasakra. (2009.05.12. 00:41) Polgári szolgálatos
  • skodriga: Hellóbelló! Az kérlek szépen nem más, mint a sebességváltó karja. Még kézzel kapcsolták a fokozato... (2009.03.27. 07:19) Nem dobozforma
  • prokee: Jóóóvan, jó helyre került :) Azokról a 613-asokról lehet többet tudni ? (2008.12.23. 15:59) Minőségi változások
  • skodriga: Köszönöm a szép szavakat, ez nemcsak nekem, hanem az előző tulajnak is szól, aki ilyen állapotban ... (2008.08.19. 21:11) Zöld forgalmi, karbantartás-szakkör

Linkblog

Cseh csecsen lógva

2008.03.29. 21:43 skodriga

              Persze az ember azt gondolná, hogy skodaország mennyország, meg hogy az itthoni börzéken minden olyan drága, és majd Brnoban mindent meg lehet venni fillérekért. Na ez nagyon nem így van, legalábbis az esetek többségében. 1400 cseh koronával a zsebemben mondjuk nem is ugrálhatok, de csak pár csicsát akartam venni az Octavia Superemre. Például a hátsó lökhárító középső eleme már menthetetlen, gondoltam beszerzek egy használhatót.

A nem kis alapterületű kirakodást végigmustrálva találtam legalább hat darabot. Különféle állapotban, volt köztük eredeti, amelyet kályhaezüsttel védtek meg a későbbi rohadástól, volt kicsit rozsdás, de újszerű és természetesen utángyártott, csillivilli is. Ha már a másolatokról esett szó, abból volt minden mennyiségben, a Jawa gyár krómozója még fénykorában sem ontott magából ennyi ragyogó kipufogót, mint most a kisipari bádogosok. Természetesen a csillogást meg kell fizetni, de könyörgöm azért mértékkel.

              Történt ugyanis, hogy a fent említett házikrómozott lökösdarab 400 koronát kóstált. Ez ugye 4000 forint, nem pénz érte. Na, de az egyik standnál a waskostetdasra csak annyit felelt az eladó, hogy fünftausend (5000 cseh korona=50 ezer HUF) ugyanazért az alkatrészért, jó utángyártva, krómozva. De akkor is! Kétszer kérdeztem vissza, felírtam az általam vélt 500 koronás árat egy fecnire, gondolván keveri a nyugati nyelveket, ehelyett úgy a szemembe röhögött, én meg azzal a lendülettel húzottam félre a kapzsiság többtonnás szerelvénye elől, ahogy azt illik. A világ csúfjának éreztem magam, hogy volt pofám 500 koronás tételnek gondolni a talán fehérarannyal futtatott, hajlított 2-es lemezt. Tisztesség, becsület... Szegény magyar cselédet nem tudta bepalizni a kis Karel, de biztos voltak olyanok, a messzi nyugatról, akik gondolkodás nélkül megvették volna, mert szép, nincs vele munka oszt jóvan. Én kérem szeretek dolgozni, pont. Megvettem négyezer forintért, otthon van Kromofag, talán hatezerért újrakrómozzák, és van egy eredeti lökösöm, 10 ezer forintból, vagyis az egyötödéből. Karel meg csak várja az orjót a nyugattól. Kicsit mint itthon, kicsit mint régen, és még mindig...

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://oldtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr86402556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.03.29. 22:17:37

Többet ésszel mint pénzzel :D

mogyi74 2008.03.30. 06:12:47

Ismerem az érzést! Én egy MK II-est "restaurálgatok"...

Max 2008.03.30. 09:56:05

Ez van joul szét kell nézni és az ilyeneket kerůlni. Bele se merek gondolni hogy az 555es restaurálásához honnan fogok értelmes arkatrészeket szerezni értelmes áron
süti beállítások módosítása