Eljött a műszaki vizsga ideje, ugyanis augusztus 29-én lejárt mind a zöldkártya, mind a forgalmi engedély érvényessége. Igazából gond nem volt az autóval, kicsit hangos volt a kipufogója (a centis lyukak és levált borítólemez miatt). Szépen kicseréltem. Na de nem gagyi utángyártottra, mert az van bőven 5000 hufért. Amit föltettem, anyagában, méretében, formájában és súlyában megegyezik a gyáriéval, annyi a különbség, hogy hiányzik róla a Škoda embléma. Egy lomtalanítás során került elő egy kis garázsból a XI. kerületben és a Vatera jóvoltából onnan hozzám (3500 Ft).
A vizsga, természetesen nem a lejárat napján, hanem bő egy hónap múlva, október 8-án esett meg. Valahogy így indultunk a Jahn Ferenc kórház mögött lévő vizsgahelyre:
Átment. Öröm. Majd jött a feketeleves: a hátsó féket meg kell nézni, mert nem nagyon fog, illetve a fényszórók beállítását is végezzük már el utólag - mondta a vizsgabiztos. Csókos vizsga, de megvan. Azóta már rendesen marnak a fékek hátul is. A szimmering átengedte az olajat a féltengelyeknél és összekente a fékpofákat, amik meg is égtek, emiatt nem fogott. Tömítés kicserélve, új, gyári fékmunkahengerek beépítve, új fékpofák, a fékfolyadék is megérett már a frissítésre... Még egy hiba előjött, de ez már jóval a műszaki után, a kormányrudazat bal oldali axiál rúdja kezdett el lógni, folyamatosan erősen bal felé tekerve a kormányt. A javítás még várat magára, de otthon, jó melegben van most az autó. Természetesen téli álmát alussza, miközben szépen lassan megújulnak alkatrészei, hogy tavasszal újra lajstromba álljon és szolgálja gazdáját.