Veteránosságok

Igen. Engem is megkörnyékezett az internetes napló áspiskígyója. Harapása után, az amúgy is mámoros létből ébredve egy csontszínű klaviatúra bámult rám. Gyere és gépelj, gyere, gyere!!! Hívogatott. Nem álltam ellent, így most elkezdem...Miről fog szólni? Veterán járművekről, aktualitásokról, érdekességekről. Legalábbis remélem. Terveim szerint ha nem is hetente, de rendszeresen igyekszem friss hírekkel vagy észrevételekkel bőviteni. Tisztelettel ajánlom minden veteránbuzinak és nem veteránbuzinak!

Friss topikok

  • skodriga: Ja és persze köszönöm az autót és a gratulációt! (2009.09.16. 20:55) Guminyomás és kerékdőlés
  • skodriga: @igor2: Aláírom, aláírom. Nem nagyon hallottam panaszt ezekre a vasakra. (2009.05.12. 00:41) Polgári szolgálatos
  • skodriga: Hellóbelló! Az kérlek szépen nem más, mint a sebességváltó karja. Még kézzel kapcsolták a fokozato... (2009.03.27. 07:19) Nem dobozforma
  • prokee: Jóóóvan, jó helyre került :) Azokról a 613-asokról lehet többet tudni ? (2008.12.23. 15:59) Minőségi változások
  • skodriga: Köszönöm a szép szavakat, ez nemcsak nekem, hanem az előző tulajnak is szól, aki ilyen állapotban ... (2008.08.19. 21:11) Zöld forgalmi, karbantartás-szakkör

Linkblog

Zöld forgalmi, karbantartás-szakkör

2008.08.17. 20:52 skodriga

 

A Škoda július 28. óta hivatalosan is az enyém, papírom van róla, hogy autó tulajdonos vagyok. Aggasztó anyagi helyzetbe jutva ezáltal, de nekem autóbuzinak az értékmentés a lényeg. Itt zöldül a forgalmi a zsebemben, de apró leleményességgel sikerült megmentenem a régi szürke írást is. Hagyási jegyzőkönyv, mert ugye „elhagytam”. El sem hittem, hogy az ügyintézés milyen simán ment… Árnyalatnyi idegesség volt azért, amikor az okmányirodában az úr azt kérdezte, hogy kaptam e olyan levelet, amiben az áll, hogy nem állapítható meg a jármű eredetisége. Izzadás, aztán átszaladt a másik szobába egy rövid kérdés erejéig, és nyugodt, kisimult arccal tért vissza. Az én vérnyomásom is visszatért a normális lüktetésbe. Mivel még nem volt soha átírva, nem kellett az eredetiségét vizsgálni, ezért nem szerepelt a központi nyilvántartásban sem. Pár perc múlva ismét kérdőre vont: „Itt van most az autó a közelben?” Na, zöldfülű okmányirodábajárós, kocsiátírós erre mit lehet felelni – kérdezem magamtól. Hezitálás, izzadás: „Igen, itt van.” „Mert kellene a hátsó rendszámtábla, azon van egy matrica, és a rajta lévő számokra lenne szükségem” - mondta. Kimentem, felírtam, már ő a forgalmit kinyomtatta és már készen is voltunk.
Az autóápolás szakköri foglalkozás, mint művészet augusztus 9-én volt esedékes. Így koszosan, mocskosan, kissé kopottan érkezett részleges újjászületésének a helyszínére. Az Országbíró és a Tatai út sarkán lévő Škoda alkatrészmekkában sikeresen hozzá jutottam egy darab oljaszűrőbetéthez, egy darab levegőszűrőhöz, négy darab gyertyához, gyújtáskábelekhez, meg kell jegyeznem, hogy kimondottan olcsón. Vettem motorolajat is, de nem gagyi teszkósviszkós löttyöt. Szépen kicseréltem rajta a fent felsoroltakat, ráadásként a felniket is rendbe raktam, lemostam az egész autót, kicsit kivaxoltam a lökhárítókat. Cicima-cicoma. Mindösszesen tízezer forintot költöttem ezekre a műveletekre…
Érezhető és látható a különbség. Szebben és jobban indul és jár a motor, nem akadozik, rángat, ha gázt adok. Jó ki kocsi ez, egyre jobban kedvelem. De tényleg! Ja, a következő hétvégén Győrben Škoda-találkozó, hehehe…

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://oldtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr59620299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vancello · http://www.vancello.blog.hu 2008.08.17. 23:22:59

Gyönyörű!!! Vigyázz rá!

andras244 2008.08.18. 07:55:17

Szép autó ez!!!

Elárulnád a felni tisztitás mibenlétét?!?
:D

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.08.18. 09:01:26

Ha lett volna hely a lakótelepi parkolóban, vittem volna magamnak :)))
Gyönyörű.

Pcmg 2008.08.18. 11:27:14

Minden elismerésem! Nagyon szépen megcsináltam a verdát.

Hozzátenném azért, hogy az első képen sincs rossz állapotban. :)

ToMCheCk 2008.08.18. 21:19:26

Gratulálok a gépkocsidhoz!!
Tényleg szép. Remélem ettől csak "gyáribb" állapotban láthatjuk!

skodriga 2008.08.19. 21:11:32

Köszönöm a szép szavakat, ez nemcsak nekem, hanem az előző tulajnak is szól, aki ilyen állapotban megőrizte nekünk, veteránbuziknak ezt a Skodrit.
A felnit egyébként egyszerűen csak kézzel lecsiszoltam, majd átkentem Evipass rozsdaoldóval. Pár óra alatt szépen kifejtette a hatását, ahol rozsda volt a keréktárcsán, ott kifehéredett a felülett. Majd vízzel lemostam és száradás után a belső részt BudaPrimer alapozóval kentem át, a külső részt pedig például az OBI-ban is kapható bronzos ezüst festékkel fújtam le. Ha nagyon profin akarja az ember megcsinálni, akkor le kell szerelni a gumit, homokszórni a felnit, átfújni szórógittel, kicsiszolni a rozsda által okozott mélyedéseket, (ezt akár többször is megismételve, míg tökéletes nem lesz a felület), aztán jöhet az alapozó, majd a fényezés.
Igyekszem gyárivá tenni, de ez még idő és természetesen pénz...
süti beállítások módosítása