Veteránosságok

Igen. Engem is megkörnyékezett az internetes napló áspiskígyója. Harapása után, az amúgy is mámoros létből ébredve egy csontszínű klaviatúra bámult rám. Gyere és gépelj, gyere, gyere!!! Hívogatott. Nem álltam ellent, így most elkezdem...Miről fog szólni? Veterán járművekről, aktualitásokról, érdekességekről. Legalábbis remélem. Terveim szerint ha nem is hetente, de rendszeresen igyekszem friss hírekkel vagy észrevételekkel bőviteni. Tisztelettel ajánlom minden veteránbuzinak és nem veteránbuzinak!

Friss topikok

  • skodriga: Ja és persze köszönöm az autót és a gratulációt! (2009.09.16. 20:55) Guminyomás és kerékdőlés
  • skodriga: @igor2: Aláírom, aláírom. Nem nagyon hallottam panaszt ezekre a vasakra. (2009.05.12. 00:41) Polgári szolgálatos
  • skodriga: Hellóbelló! Az kérlek szépen nem más, mint a sebességváltó karja. Még kézzel kapcsolták a fokozato... (2009.03.27. 07:19) Nem dobozforma
  • prokee: Jóóóvan, jó helyre került :) Azokról a 613-asokról lehet többet tudni ? (2008.12.23. 15:59) Minőségi változások
  • skodriga: Köszönöm a szép szavakat, ez nemcsak nekem, hanem az előző tulajnak is szól, aki ilyen állapotban ... (2008.08.19. 21:11) Zöld forgalmi, karbantartás-szakkör

Linkblog

A BKV meg a pucc

2008.04.09. 13:11 skodriga

 

              Némi előítélettel mentem Szentendre felé, a Városi Közösségi Közlekedést bemutató gyűjtemény új időszaki kiálításának a megnyitójára. Már a neve sem a régi, ugyanis a tömegközlekedés szó már nem dívik, helyette erősíteni kell a népben, hogy nem egy massza, hanem közösség, ami már egy fokkal civilizáltabb. Nem igaz?

              Gondoltam, ahogy a cég szervezi az életét, a múzeuma sem lesz európaibb. Amikor megláttam a kígyózó sort a bejárat előtt, beigazolódni látszottak a félelmeim. Családok csomó kiskölyökkel, ráadásul a Volánbusz több járata menetrendszerűen a tömeg (bocsánat, még nem érett be nálam a közlekedési vállalat népnevelése) mellett araszolt el, mire az apukák csak úgy dobálták le nyakukból a jövő villamos -és buszvezetőit nehogy elsodorja őket egy Volvo külső tükre... vagy miegymás. A következő jobbos a BKV-től a jegypénztárnál igyekezett arcomba kúszni: mutattam a mamikáknak a meghívómat, hogy Veterán újság, meg minden. Hiába. Ehelyett mit kapok, mit kapok: Micsoda, az meg mi?, jó akkor egy jegyet kérek, hogy ne tartsuk fel itt a sort, meg a vérszomjas anyukákat, akik nyálcsorgatva, reszketve figyelték a műveletemet. Kaptam szép kék karszalagot - csak sima papír, mint bármely fesztiválon - szép hostesslányoktól. Na bentvagyok, 11 óra 20 perc, csak fél órát álltam sorba. Ez annyira nem gáz. A 11-re hirdetett megnyitóval megvárták a látogatók nagy részét, de aki esetleg lemaradt róla, az sem veszített sokat. A Miss BKV szépségverseny díjkiosztója is most volt, érdekesség, hogy egyikük sem a CÉG-nél dolgozik, de azért családtagok, a másik, mint minden szépségversenyen, soha nem a legszeb nyer. Pont.

              Amiért végül érkeztem, megkaptam: időszaki kiállítás, amely a 40 éves vállalat történetét mutatja be a Modellkiállítás helyén. Elsőként a főműhelyek, majd a villamos, a busz, a HÉV és a hajózás összevonásával 1968. január 1-jén jött létre a Budapesti Közlekedési Vállalat. A korabeli fotók, filmek, kiállítási tárgyak (értsd: kalauz, ellenőr vállapok, karszalagok, egyenruha, kiadványok) mind a BKV tulajdonát képezik.

A Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum munkatársai pedig a kiállítás informális részében, vagyis a szövegek megírásában és a molinók elkészítésében jeleskedtek. Egyszerű, jól kezelhető a bemutató, amúgy nem olyan óriási, de érdekes koncepción alapul. Budapest nagyobb pontajainak (Moszkva tér, Batthyányi tér, Baross tér, Nyugti tér, Boráros tér, A budai hegyek, Margitsziget, Őrs vezér tere, Clark Ádám tér, Deák Ferenc tér, valamint a hátország, vagyis a javítóműhelyek) fejlődésén keresztül mutatja be a közlekedési társaság múltját és jelenét. Családi programnak szép volt, hogy ilyen hülyén fejezzem ki magam.

A gyerek mindenre felmászik, vadul rázza a különféle vilingerek különféle csilingelőjét, addig apukát és anyukát szórakoztatja Trabarna, a 4 Four Dance és a Four Fathers. A kiállítás egyébként október 31-ig látható.

Az ünneplésre a CÉG kíméletlen anyagi helyzete, az igazgatóváltás, a járatritkítás és a hétfői sztrájk vetett elég nagy szurkos, ragadós árnyékot a la hongrie...

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://oldtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr48418276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.09. 14:05:48

Közösségi Közlekedés :DD

Gianni 2008.04.09. 21:18:26

CSaB akár két k-val is....
süti beállítások módosítása